НОРМАТИВНА БАЗА
ПОВІДОМИТИ ПРО КОРУПЦІЙНЕ АБО ПОВ’ЯЗАНЕ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Срібненський ЗЗСО І-ІІІ ступенів з дошкільним підрозділом забезпечує прийом та розгляд повідомлень від осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Будь-яка особа за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, має право повідомити про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» в Срібненському ЗЗСО І-ІІІ ступенів з дошкільним підрозділом. Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, перебувають під захистом держави відповідно до чинного законодавства.
Ви можете залишити відповідне повідомлення, інформація в якому стосується конкретної особи та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені. Всі повідомлення розглядаються уповноваженим з питань запобігання та виявлення корупції згідно з вимогами законодавства.
Повідомити про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення будь-яким зручним для вас способом:
Електронна пошта:
Скринька для звернень про корупційне правопорушення розміщена в холі навчального корпусу
Анонімні звернення розглядатимуться уповноваженим з питань запобігання корупції відповідно до вимог ст.53 Закону України «Про запобігання корупції»
ЯК БАТЬКИ, ПЕДАГОГИ ТА УЧНІ МОЖУТЬ ДОЛУЧИТИСЯ ДО БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ
Щоб малими кроками поступово долати явище корупції, має бути включеність кожної людини. Найбільшою проблемою залишається низька обізнаність щодо розуміння корупції, її проявів та наслідків. Тому перший крок на шляху до подолання корупції – це правопросвітництво за цією темою педагогів та батьків, які у свою чергу потім повинні навчати учнів, своїх дітей, і, звичайно, просвітництво самих учнів. Адже основи доброчесної, антикорупційної поведінки найкраще починати закладати з ранніх років, коли формується поведінка дитини, і продовжувати впродовж усіх шкільних років.
Просвітництво. Навчальні матеріали та курси
Нагадуємо вчителям, батькам та учням корисні онлайн-курси, антикорупційні інструменти та матеріали для проведення навчальних занять, які зібрали в окрему добірку:антикорупційні інструменти для вчителів та учнів (антикорупційні сценарії, квести, ігри, уроки тощо) від USAID Взаємодія, розміщені на сайті освітнього омбудсмена, які можна використовувати під час організації уроків та шкільних заходів.
навчально-методичний курс “Уроки доброчесності” для 3–4 класів з комплектом відповідних матеріалів та методичними рекомендації від ГО “Смарт-освіта” . Курс відповідає Держстандарту початкової освіти. Матеріали можна вільно завантажити на сторінці проєкту.
онлайн-курс “Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище” – створений НАЗК у партнерстві, зокрема з освітнім омбудсменом. Курс розповідає, що таке корупція, історію зародження цього явища, як корупція та недоброчесність проявляється у шкільному середовищі, які права та обов’язки мають педагогічні працівники і як вони допомагають протистояти недоброчесності, про інструменти створення доброчесного середовища (академічну доброчесність, академічну свободу, педагогіку партнерства) тощо. Курс виховує навички, як розпізнати корупцію, та як використовувати інструменти створення доброчесного середовища.
курси на Prometheus.
На EdEra:
“Впливай – викривай” – онлайн-курс про те, як правильно повідомляти про корупцію і стати викривачами
Слідство веде НАБУ – антикорупційна гра-розслідування.
Також освітній омбудсмен поділився власним педагогічним досвідом із працівниками Офісу розбудови доброчесності НАЗК, які з 29 листопада по 3 грудня в межах Тижня доброчесності проводили антикорупційні уроки у школах, зокрема ознайомили учнів з поняттям доброчесності, корупції, її наслідками. Наводимо одну із ключових порад досвіду освітнього омбудсмена, актуальну для будь-якої теми уроку, зокрема про доброчесність та корупцію: краще розповісти менше, але кілька разів по-різному повторити впродовж уроку про одне й те ж поняття, явище, ключову інформацію, щоб учень зрозумів її, запам’ятав і закріпив, ніж за один раз навантажити його великою кількістю понять та іншого навчального матеріалу, який він почує раз та забуде.
Кожна доброчесна людина – приклад для інших
Другий крок на шляху до подолання корупції – бути позитивним прикладом для інших: батькам – для своїх дітей, педагогам – для своїх учнів та інших працівників, учням – для своїх однолітків. Антикорупційна поведінка починається з елементарної доброчесності: самостійного виконання домашніх завдань, а не їх списування з готових, справедливого оцінювання учнів, а не за особистими симпатіями тощо. Чим більше в оточенні учасників освітнього процесу буде людей, які поводяться доброчесно і не толерують корупцію, тим більшою буде мотивація для інших чинити так само.
Практичні дії громадян. Як боротися з поборами з батьків та неякісними закупівлями у закладах освіти
Третій крок на шляху боротьби з корупцією – практичні дії. Коли з батьків починають вимагати кошти, товари чи послуги на заклад освіти, частина з них починає цікавитися фінансовим забезпеченням закладу освіти, чи робляться закупівлі, приміром, туалетного паперу, мила, чи виділяються на це кошти місцевого бюджету.
Інколи закуплені товари чи послуги у закладах освіти є неякісними. І батьки можуть вплинути на те, щоб товари, які закуповуються, були якісними.
Водночас і батьки, і вчителі можуть вплинути на ситуацію з недобросовісними закупівлями, здійснюючи перевірки закупівель. Наприклад, підприємець Сергій цікавиться та здійснює моніторинг щодо прозорості великих та невеликих закупівель у різних сферах, зокрема у сфері освіти. Завжди, коли в дитячому садку, який відвідує його дитина, батьки вирішують скинутися на покупку чогось для класу, він перевіряє, чи оголосило місто тендер на цю закупівлю. Сергій звернув увагу громадськості та управлінців відділу освіти на розбіжності в тендерах за допомогою постів на Facebook і заяв у КМДА. Й тепер відділ освіти закуповує те, що зобов’язаний і вчасно.
Про те, де батькам та педагогам дізнатися про закупівлі закладу освіти, як створити запит на публічну інформацію, щоб дізнатися про закупівлі, що можна зробити, якщо заклад освіти або управління закупили неякісний товар – читайте в нашій окремій публікації.
І пам’ятаймо: за корупцію платить кожен – хоче він того чи не хоче, усвідомлює це чи ні.
Щоб малими кроками поступово долати явище корупції, має бути включеність кожної людини. Найбільшою проблемою залишається низька обізнаність щодо розуміння корупції, її проявів та наслідків. Тому перший крок на шляху до подолання корупції – це правопросвітництво за цією темою педагогів та батьків, які у свою чергу потім повинні навчати учнів, своїх дітей, і, звичайно, просвітництво самих учнів. Адже основи доброчесної, антикорупційної поведінки найкраще починати закладати з ранніх років, коли формується поведінка дитини, і продовжувати впродовж усіх шкільних років.
Просвітництво. Навчальні матеріали та курси
Нагадуємо вчителям, батькам та учням корисні онлайн-курси, антикорупційні інструменти та матеріали для проведення навчальних занять, які зібрали в окрему добірку:антикорупційні інструменти для вчителів та учнів (антикорупційні сценарії, квести, ігри, уроки тощо) від USAID Взаємодія, розміщені на сайті освітнього омбудсмена, які можна використовувати під час організації уроків та шкільних заходів.
навчально-методичний курс “Уроки доброчесності” для 3–4 класів з комплектом відповідних матеріалів та методичними рекомендації від ГО “Смарт-освіта” . Курс відповідає Держстандарту початкової освіти. Матеріали можна вільно завантажити на сторінці проєкту.
онлайн-курс “Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище” – створений НАЗК у партнерстві, зокрема з освітнім омбудсменом. Курс розповідає, що таке корупція, історію зародження цього явища, як корупція та недоброчесність проявляється у шкільному середовищі, які права та обов’язки мають педагогічні працівники і як вони допомагають протистояти недоброчесності, про інструменти створення доброчесного середовища (академічну доброчесність, академічну свободу, педагогіку партнерства) тощо. Курс виховує навички, як розпізнати корупцію, та як використовувати інструменти створення доброчесного середовища.
курси на Prometheus.
На EdEra:
“Впливай – викривай” – онлайн-курс про те, як правильно повідомляти про корупцію і стати викривачами
Слідство веде НАБУ – антикорупційна гра-розслідування.
Також освітній омбудсмен поділився власним педагогічним досвідом із працівниками Офісу розбудови доброчесності НАЗК, які з 29 листопада по 3 грудня в межах Тижня доброчесності проводили антикорупційні уроки у школах, зокрема ознайомили учнів з поняттям доброчесності, корупції, її наслідками. Наводимо одну із ключових порад досвіду освітнього омбудсмена, актуальну для будь-якої теми уроку, зокрема про доброчесність та корупцію: краще розповісти менше, але кілька разів по-різному повторити впродовж уроку про одне й те ж поняття, явище, ключову інформацію, щоб учень зрозумів її, запам’ятав і закріпив, ніж за один раз навантажити його великою кількістю понять та іншого навчального матеріалу, який він почує раз та забуде.
Кожна доброчесна людина – приклад для інших
Другий крок на шляху до подолання корупції – бути позитивним прикладом для інших: батькам – для своїх дітей, педагогам – для своїх учнів та інших працівників, учням – для своїх однолітків. Антикорупційна поведінка починається з елементарної доброчесності: самостійного виконання домашніх завдань, а не їх списування з готових, справедливого оцінювання учнів, а не за особистими симпатіями тощо. Чим більше в оточенні учасників освітнього процесу буде людей, які поводяться доброчесно і не толерують корупцію, тим більшою буде мотивація для інших чинити так само.
Практичні дії громадян. Як боротися з поборами з батьків та неякісними закупівлями у закладах освіти
Третій крок на шляху боротьби з корупцією – практичні дії. Коли з батьків починають вимагати кошти, товари чи послуги на заклад освіти, частина з них починає цікавитися фінансовим забезпеченням закладу освіти, чи робляться закупівлі, приміром, туалетного паперу, мила, чи виділяються на це кошти місцевого бюджету.
Інколи закуплені товари чи послуги у закладах освіти є неякісними. І батьки можуть вплинути на те, щоб товари, які закуповуються, були якісними.
Водночас і батьки, і вчителі можуть вплинути на ситуацію з недобросовісними закупівлями, здійснюючи перевірки закупівель. Наприклад, підприємець Сергій цікавиться та здійснює моніторинг щодо прозорості великих та невеликих закупівель у різних сферах, зокрема у сфері освіти. Завжди, коли в дитячому садку, який відвідує його дитина, батьки вирішують скинутися на покупку чогось для класу, він перевіряє, чи оголосило місто тендер на цю закупівлю. Сергій звернув увагу громадськості та управлінців відділу освіти на розбіжності в тендерах за допомогою постів на Facebook і заяв у КМДА. Й тепер відділ освіти закуповує те, що зобов’язаний і вчасно.
Про те, де батькам та педагогам дізнатися про закупівлі закладу освіти, як створити запит на публічну інформацію, щоб дізнатися про закупівлі, що можна зробити, якщо заклад освіти або управління закупили неякісний товар – читайте в нашій окремій публікації.
І пам’ятаймо: за корупцію платить кожен – хоче він того чи не хоче, усвідомлює це чи ні.